کلیدواژه های طولانی و دنباله دار چه تاثیری بر سئو دارند ؟
تمرکز بر کلمات کلیدی و کلیدواژه های طولانی و دنباله دار یکی از تاکتیکهای مهم برای وبلاگها است. استراتژی کلیدواژه های طولانی و دنباله دار ، ساختار وبلاگ شما را به شکل خوبی حفظ میکند. همچنین، به شما اجازه میدهد به تدریج ترافیک بیشتری به دست آورده و توسط مخاطبان جدید و باانگیزه کشف شوید. در این پست، با اهمیت کلیدواژه های طولانی و دنباله دار ، آشنا خواهید شد.
کلیدواژه دنباله دار چیست؟
عبارت «کلیدواژه دنباله دار» از کتاب «دنباله دار» نوشته کریس اندرسون آمده است. در این کتاب، کریس اندرسون نشان میدهد که بازار ، تقریبا برای هر محصول وجود دارد که در برخی موارد، این بازار خیلی خیلی کوچک است. گستردگی اینترنت نیز باعث ایجاد بازارهای خالی برای محصول شده یا وبلاگ شما را سودآور میکند. کلیدواژه های طولانی و دنباله دار ،مشخص و رایجتر از کلمات کلیدی دیگر هستند و تمرکز بیشتری بر یک هدف دارند. در ادامه، بیشتر با این کلمات آشنا خواهید شد.
یک موضوع اصلی، چندین کلیدواژه
اکثر وبلاگها یک موضوع اصلی دارند – این عبارت “عنوان” یا “کلیدواژه اصلی” نامیده میشود . موضوعات وبلاگها، بستگی به مخاطبانشان، متفاوت است؛ مثلا: خانمهای خانهدار بیشتر به مطالب مربوط به کودکان، سبک زندگی، نکات خانهداری و .. علاقمنداند، افرادی که به آشپزی علاقه دارند به دنبال موضوعاتی مثل روش صحیح غذاخوردن، دستور آشپزی، رستوران های مشهور و .. هستند، اما وبلاگ ما در رابطه با سئو و راهکارهای موثر بر آن است و در آن به موضوعات مربوط به سئو پرداختهایم و قصد داریم رتبه سایت خود را در این زمینه بالا ببریم.
موضوع اصلی وبلاگ شما، درواقع همان کلیدواژهای است که میخواهید مردم با استفاده از آن، شما را پیدا کنند. مثلا اگر وبلاگی با موضوع «غذای خانگی ایتالیایی» دارید، انتظار دارید کاربران شما را با همین نام جستجو کنند، اما نمیتوانید همهی پستهای وبلاگ را برای همین یک عبارت، بهینه کنید. درعوض میتوانید پستها را برای انواع عبارات مرتبط با کلیدواژه شماره یک خود بنویسید. مثلا میتوانید مطالب مربوط به «غذای خانگی ایتالیایی» را با عنوانهای: پاستا ایتالیایی خانگی، سالادهای خانگی ایتالیایی، پای خانگی ایتالیایی و .. در دستهبندی اصلی قرار دهید.
لینک دادن از کلیدواژه های طولانی و دنباله دار به عنوان اصلی
اگر شما پستهای وبلاگ خود را برای چندین کلیدواژه دنباله دار بهینه کنید، باید از این پستها به پستهای رده بالاتر و محتوای اصلی لینک دهید. نکته لازم و ضروری در این قسمت این است که همیشه از دنباله به محتوای اصلی، لینک ایجاد کنید، زیرا با این کار به گوگل نشان میدهید که ساختار سایت شما چگونه بوده و کدام صفحات مهمتر هستند.
دلایل اهمیت کلیدواژه های طولانی و دنباله دار در سئو
دو دلیل اصلی وجود دارد که وبلاگ نویسان روی کلیدواژههای دنبالهدار تمرکز میکنند:
- رتبهبندی آسانتر : استفاده از کلیدواژه های دنباله دار، سادهتر از استفاده از عناوین اصی است و در این زمینه سایتهای کمتری در نتایج گوگل در رتبه بالا قرار میگیرند. تمرکز روی گروهی از کلیدواژه ها و کلمات کلیدی طولانی، باعث افزایش ترافیک و درنهایت، افزایش رتبه سایت میشود.
- نرخ تبدیل بالاتر : اهمیت دیگر استفاده از اینگونه کلمات در سایتها و وبلاگها، این است که احتمال اینکه کاربرانی که بار اول سایت شما را میبینند به کاربران همیشگی تبدیل شوند را افزایش میدهند. کلیدواژههای طولانی و دقیق، شانس بیشتری برای نرخ تبدیل ایجاد میکنند. افرادی که از یک اصطلاح یا عبارت خاص استفاده میکنند، ایده واضحتری دنبال میکنند، همچنین افرادی که میدانند کاربران به دنبال چه عباراتی هستند، بازدیدکنندگان بیشتری جذب میکنند. بنابراین استفاده از این کلمات، باعث میشود در نتایج جستجوی مفید قرار بگیرید.
مزایای استفاده از کلیدواژه های طولانی و دنباله دار
تمرکز بر کلمات کلیدی دنباله دار یکی از روشهای مهم سئو برای وبلاگ نویسان است. لینک دادن صحیح از دنباله به عنوان اصلی، به شما برای رتبهبندی کلمات کلیدی خاص، افزایش ترافیک و جذب مخاطبان جدید و باانگیزه کمک خواهد کرد. همچنین به شما کمک میکند تا ایدههایی برای پستهای جدید پیدا کنید.