۷ مورد از تکنیک های سئو برای موفقیت در سال ۲۰۱۸
در جهانی که به سرعت در حال تغییر است تکنیک های سئو نیز خیلی سریع تغییر میکنند. به عنوان مثال دریافت بک لینک در قالب تبلیغات متنی در سالهای قبل، یکی از تکنیک های سئو بود اما اکنون از نظر گوگل ، خرید لینک و اسپم محسوب شده و باعث افت رتبه سایت شما در نتایج گوگل میشود .
تکنیک های سئو و استراتژیهایی وجود دارد که بارها و بارها ذکر شدهاند. همچنین استراتژیهای خلاقانه و منحصربفردی نیز وجود دارد که درموردشان صحبت نمیشود اما میتوانند موثر واقع شوند. یادتان باشد ، تکنیک های سئو به شما کمک میکنند تا از طریق محتوای مفیدی که دارید و ساختهاید دیده شوید .
هدف از این مقاله این است که به شما یک دیدکلی از نحوهکار تکنیک های سئو هنگام بهینهسازی موتورهای جستجو بدهد.
۱- پوشش کامل موضوعی
تحقیق کلیدواژه یکی از اولین تکینیک های سئو است که به مبتدیان هنگام یادگیری سئو آموزش داده میشود و هنوز هم بسیار موثر است. با بکارگیری ابزارهای یافتن کلیدواژه و انتخاب کلمه کلیدی مناسب ، میتوان به پیشرفت سئو کمک کرد. همانطور که جستجوی معنایی و نمودار دانش گوگل تکامل یافتهاند جستجوی کلیدواژه نیز درحال تکامل است. این فناوریها به گوگل توانایی درک جستجوهای شما را میدهد ، صرفنظر از اینکه چگونه آنها را بیان میکنید. آنها هنوز کامل نیستند اما روزبروز در حال بهتر شدن هستند.
هنگام جستجوی کلمات کلیدی ، سعی کنید کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا و رقابت کم پیدا کنید. سپس یک صفحه را برای این کلمه کلیدی هدف قرار داده و سعی کنید از آن در مقاله خود استفاده کنید تا درواقع به گوگل تاکید کنید که صفحه درمورد این کلمه کلیدی است.
در سایت Ahrefs ما از موضوع اصلی استفاده میکنیم ، همچنین به عنوان بزرگترین کلمه کلیدی که یک صفحه برای آن رتبه بندی میشود شناخته میشود. اگر شما جستجوگر کلیدواژه Ahrefs را باز کنید و «keyword analysis» را جستجو کنید متوجه خواهید شد که عنوان اصلی «keyword search» است.
این بدان معنی است که گوگل میداند که «keyword analysis» و «keyword search» تقریبا معنای یکسانی دارند و گروهی از صفحات را برای هر کلمه کلیدی رتبه بندی میکند.
اگر در مورد موضوع خود مطالعه کرده و مقالههای جامع و عمیق بنویسید نتایج بسیار بهتری خواهید دید تا اینکه تلاش کنید کلمات کلیدی تصادفی اضافه کنید. از کلمات کلیدی به عنوان یک راهنما برای نوشتن خود استفاده کنید.
۲- بهینه سازی مجدد محتوا
یکی دیگر از تکنیک های سئو بهینهسازی مجدد محتواست. هنگامی که یک مقاله منتشر میشود بسیاری از مردم به راحتی آن را فراموش میکنند نمیتوانند محتوای موجود سایت را درک کنند.
هرچندوقت یکبار (سهماهه ، نیمساله ، سالیانه) باید محتوای سایت خود را بررسی کنید. ممیزی محتوا ممیزی است که در آن شما مقالات را بهبود میبخشید ، آنها را باهم ترکیب کرده یا حتی آنها را حذف میکنید.
رعایت تعادل بین انواع محتوا نیز خیلی مهم است. تعادل به این معنی است که انواع محتوا مناسب سایت خود را براساس یک استراتژی خاص و به تناسب ایجاد کنید. بنابراین هر از چندگاهی باید چک کنید که آیا از تمام انواع محتوا به صورت مناسب و به اندازه کافی استفاده کردهاید یا خیر.
صدها فرصت برای بهینهسازی مجدد محتوای سایت شما وجود دارد. در این مقاله ما دو استرانژی را پوشش میدهیم که میتواند بازده بسیار بالا فراهم کند و زمان زیادی برای پیاده سازی نگیرد.
Google Search Console Keyword Optimization – بهینه سازی کلمات کلیدی در کنسول جستجوی گوگل
در قسمت اول شما یادگرفتید که چگونه از Ahrefs برای ساخت یک بخش از محتوا با استفاده از موضوع اصلی استفاده کنید. دراغلب موارد ، محتوا در یک وبسایت با موضوع خاصی بدون درنظر گرفتن موضوع اصلی منتشر میشود. با وجود اینکه ممکن است محتوا به خوبی نوشته شده باشد ، اما به احتمال زیاد هرگز اولین صفحه از SERPs را بدلیل این کمبود مشاهده نخواهد کرد. ویژگی خوب کنسول جستجوی گوگل این است که به شما نشان میدهد کدام کلمات کلیدی گوگل با مقاله شما مرتبط است. با استفاده از این دادهها ، شما میتوانید مقاله خود را بازنویسی کنید تا دقیقا موضوع اصلی (کلمات کلیدی) را دربربگیرد.
برای پیدا کردن این کلمات کلیدی ، ابتدا Google Search Console را باز کنید. search traffic را انتخاب کنید و سپس روی search analytics کلیک کنید.
سپس مانند شکل روی گزینه های مربوط کلیک کنید و درنهایت Pages را انتخاب کنید.
صفحاتی را که میخواهید بهینهسازی کنید انتخاب کنید. برای مثال ، ما صفحه best slacklines for beginners را انتخاب کردهایم.
اکنون دوباره queries را انتخاب کنید و گزینه pages باید برای صفحه ای که انتخاب کرده اید فیلتر شود. نتایج جستجوی کلیدواژه را متناسب با موقعیت خود فیلتر کنید.
Internal Link Audit and Optimization – بررسی لینک داخلی و بهینهسازی
لینک داخلی ، یک پیوند از یک صفحه از سایت شما به صفحه دیگری است. مراقب لینک های داخلی باشید، زیرا پیوندهای داخلی برای سئو مفیدند و به انتقال صفحه پیوند به صفحه دسترسی کمک میکنند. لینکهای داخلی یکی از تکنیک های سئو هستند که کراول کردن(خزیدن) و ایندکس شدن سایت شما را برای خزنده های گوگل آسانتر میکند.
به عنوان مثال ، شما یک وبلاگ را در روز دوشنبه و سپس در روز چهارشنبه نوشتید. در پستی که روز چهارشنبه نوشته شده میتواند یک لینک به پستی که روز دوشنبه نوشتید وجود داشته باشد. عکس آن الزاما درست نیست زیرا شما مجبور هستید به مقالهای که روز دوشنبه نوشتید برای اضافه کردن لینک به مقاله چهارشنبه بازگردید. هنگامیکه محتوایی را بصورت منظم منتشر میکنید این نوع اتصال داخلی دشوار است.
بسته به اینکه چندوقت یکبار شما محتوا در سایتتان منتشر میکنید شما باید هر سهماهه ، نیمساله یا یکساله یک بازرسی داخلی را انجام دهید. این نوع بررسی از طریق Google Search Console و یک صفحه گسترده (spreadsheet) آسان است.
۳- توسعه و ارتقا دارایی قابل پیوند
دارایی قابل اتصال یک تکه محتواست که کار موثر در جذب لینکها از سایر وبسایتها را انجام میدهد. ایجاد و ارتقا داراییهای قابل پیگیری ، یک راه عالی برای بهبود سئوی شما از طریق گرفتن بک لینکها است. آدام هایتمن از این استراتژی در چند سال گذشته برای بهبود آژانس خود استفاده کردهاست.
توسعه
توسعه یک دارایی قابل اتصال ، نسبتا ساده است. شما به سادگی یک قطعه منحصربفرد ، جالب و مفید برای مخاطبان موردنظر خود ایجاد می کنید. اریک انگی مشاوره Stone Temple ، یادآوری کردهاست که چگونه نشریات جامع تحقیقاتی (بعنوان مثال دارایی های مرتبط) به رشد سازمان خود کمک کردهاست.
ارتقا
هنگامیکه دارایی قابل اتصال خود را ایجاد کردید ، وقت آن است که آن را تبلیغ کنید. ارتقا دو استراتژی دارد :
گسترش : دسترسی به شخص ثالثی که دارای چندین مخاطب میباشد ممکن است مفید باشد. ارتقا پرداخت : پرداخت به یک شخص ثالث که دارای مخاطبان متعددیست بدلیل اینکه میخواهید برای دارایی قابل لینک خود تبلیغ کنید.
۴- تغییر مدیریت و بازسازی لینک ۴۰۴
توسعه دهندگانی که بر روی سایت کار میکنند اغلب ساختار URL سایت را تغییر میدهند. این ممکن است به دلیل ساختاری ، دلایل سئو یا به هیچ دلیلی رخ دهد.صرف نظر از اینکه URLها چرا تغییر میکنند ، جاستین مکینتایر میگوید که مدیریت تغییرمسیر بسیار مهم است. Redirects یا بطور ویژه redirects 301 لینک یک صفحه قدیمی در یک سایت را به یک صفحه جدید منتقل میکند. بدون مدیریت تغییر مسیر ، زمانی که شما قصد تجدیدنظر در یک سایت از طریق یک ویرایشگر وبسایت را دارید ، احتمالا رتبه بندی و ترافیک خود را از دست خواهید داد.درواقع شما فراموش کردهاید که هنگام اصلاح سایت مسیر را تغییر دهید. URL قدیم صفحه بدلیل عدم هدایت کاربریک خطای ۴۰۴ را ارایه میدهد. اگر این وضعیت را پیدا کنید قطعا میخواهید URL را به یک صفحه مرتبط یا در صورت عدم وجود به صفحه اصلی هدایت کنید. شما میتوانید از Ahrefs برای پیدا کردن صفحه ۴۰۴ استفاده کنید.
اول آدرس URL خود را در نوار جستجو در بالای صفحه تایپ کنید و بعد در زیر صفحه بهترین لینک را انتخاب کنید. سرانجام از فیلتر بالای صفحه ۴۰۴ یافت نشد را انتخاب کنید.
صفحاتی که در بالا نشان داده شده اند صفحات ۴۰۴ هستند و باید تغییر مسیرها را که به آنها اشاره میکنند داشته باشند.
۵- صفحات همراه پرسرعت
هیچ شکی نیست که ما به سمت دنیای هوشمند حرکت کرده ایم. صفحات تلفن همراه سریع ، یک چارچوب منبع باز برای ایجاد صفحات سریع تلفن همراه هستند. پاریس چایلدرس مدیرعامل شرکت Hop Online ، اشاره کرد که چگونه شروع به گسترش صفحات AMP از بیشتر صفحات مقاله تا صفحات پیچیده تر مانند فرم ها و صفحات تجارت الکترونیک میکند.
دلایل متعددی وجود دارد که بیشتر صاحبان وب خود را با صفحات AMP وفق میدهند(سایتهای AMP را قبول میکنند) اما در اینجا دو مورد بزرگ برای بازاریابان وجود دارد : ۱-AMP تجربه تلفن همراه را بهبود میبخشد که متریکهای سایت را بهبود میدهد مانند Bounce Rate
۲- گوگل سایتهایی را که سریع لود میشوند را دوست دارد و سایتهای بارگذاری سریعتر را در سایتهای SERPs بالاتر میبرد.
۶- تبلیغات فیسبوک و مخاطبان مشابه آن
از دیگر تکنیک های سئو، تبلیغات در فیسبوک و شبکههای اجتماعی است.اکثر جستجوگرها اهمیت توسعه دارایی قابل اتصال را میدانند اما از تبلیغات فیسبوک برای ترویج داراییهای مرتبط با آن استفاده نمیکنند. اگر شما یک بازاریاب هستید و از تبلیغات فیسبوک نشنیدهاید باید در چند سال گذشته زیر یک سنگ زندگی کرده باشید.جیک بوهال، از شرکت hive digital، اشاره کرد که چگونه تبلیغات در سیستمعاملهای اجتماعی یک استراتژی بسیار موثر برای رشد کسب و کار و مشتریان خود است. بخصوص تبلیغات انتخاباتی فیسبوک میتواند بسیار موثر باشد و هنگامیکه به درستی انجام شود ROI میتواند عظیم باشد.
باتوجه به اینکه تبلیغات فیسبوک چقدر ارزان هستند آنها برای کسب پیوندهای طبیعی بسیار جذاب هستند(تا زمانیکه محتوای شما لینک ارزشمندی باشد).اگر بودجه داشته باشید روش Spray & Pray برای ترویج داراییهای قابل اتصال میتواند بخوبی کار کند. شما همچنین میتوانید در مواردی که داراییهای قابل لینک خود را تبلیغ میکنید بیشتر مشخص باشید. بعنوان مثال میتوانید مطالب خود را با هدف ذکر نام به روزنامهنگاران تبلیغ کنید. هنگامیکه شما درکی از اصول اولیه داشته باشید باید کاملا مخاطبان مشابه فیسبوک را چک کنید. مخاطبان مشابه، مخاطبانی هستند که الگوریتم فیسبوک بر اساس یک مخاطب منبع یا یک مخاطب که شما میدانید بهترین مشتریان شما هستند ایجاد میکند.
یکی از ویژگیهای جدید بین مخاطبان مشابه ، مخاطبان مبتنی بر ارزش است. هنگامیکه شما درحال کسب و کار هستید توانایی هدف قرار دادن مشتریانی که برای شما ارزش بیشتری دارند بسیار ارزشمند است ، زیرا شما میتوانید هزینه تبلیغات خود را برای مشتریان سودآورتر اختصاص دهید. شما بسادگی گروههای مختلف مشتریان فعلی خود را ارزشگذاری میکنید(مشتریهای بهتر شما ارزش بیشتری خواهند داشت). با استفاده از این دادهها الگوریتم فیسبوک به شما کمک میکند یک مخاطب باارزش مشابه را برای تبلیغ آن پیدا کنید.
۷- آزمایشات محتوا و شخصیسازی
هنگامیکه محتوای شما به صفحه اول گوگل میرسد، نشانههای تجربه کاربر یک عامل مهم در رتبهبندی سئو است . بسیاری از متخصصان بازاریابی بهینهسازی نرخ تبدیل (CRO) را به عنوان یک فعالیت بازاریابی با ارزش افزوده معرفی کردند.
مگان پیتچر خاطرنشان کرد که DriveTime با استفاده از تست صفحه چندمتغیری از طریق آزمایشات محتوا گوگل آنالیتیک ۳۰ درصد از وبسایت خود را افزایش داد. پس از دیدن این نتایج او آن را یک گام به جلو برد و اثرات مختلف پیام رسانی (شخصی سازی) در گروههای مختلف مردم را مشاهده کرد. این باعث افزایش چشمگیر نرخ تبدیل در سایت شد.
استفاده از آزمایش محتوای گوگل آنالیتیک یک راه آسان برای تست کردن صفحات فرود است و میتواند روی خط پایین کسب و کار شما تاثیر بگذارد.شخصیسازی ،کلمهی کلیدی دیگری است که شما در دنیای بازاریابی امروز خیلی راجع به آن خواهید شنید.این اساسا به این معنی است که پیامهای بازاریابی شما (در صفحات فرود ،تبلیفات و غیره) را برای ارتباط با هر مشتری شخصی تغییر میدهد.
کلام آخر
سئو یک گام سریع درتغییر صنعت است. استراتژیها و تکنیک های سئو که ۵ سال پیش کار میکردند امروزه میتوانند به کسب و کار شما صدمه بزنند.
برای ماندن در صدر ، مهم است که همیشه در حال مطالعه ، یادگیری و آزمایش روشهای جدید باشید.یکی از بهترین چیزها درمورد جستجوگرها ، تمایل به اشتراک گذاشتن اطلاعات در جامعه است. این کار اجازه میدهد تا افراد تازهکار و کارشناسان بطور یکسان از یکدیگر یاد بگیرند ، کسب و کار خود را بهبود بخشند و در نتیجه بطورکل صنعت جستجوگرها را ارتقا بخشند.