محتوای بنیادی چیست و چگونه ساخته می شود ؟ + تاثیر آن بر سئو
محتوای بنیادی یا محتوای سنگبنا، به محتوایی گفته میشود که نقطه قوت سایتتان محسوب میشود و جزء اصلی محتوای سایت شماست. این محتوا نوعی محتوای باکیفیت است که کسبوکار شما را بازتاب میدهد. این محتواها بر بهینهسازی موتورهای جستجو تاثیر میگذارند. محتوای بنیادی معمولاً توضیحی است و دید کلی از یک سایت ایجاد میکند. در این مقاله به شما توضیح میدهیم که محتوای بنیادی چیست؟ چرا برای سئو مهم است؟ و چگونه این نوع محتوا را ایجاد کنید؟
مقالات بنیادی کدام دسته از مقالات هستند؟
باید مقالات و محتوای بنیادی خود را به دقت انتخاب کنید. به صفحاتی از سایتتان فکر کنید که اگر شخصی برای اولین بار وارد سایت شما شود، به خواندن آن صفحات تمایل بیشتری دارد. این محتواها و مقالات باید به عنوان محتوای بنیادی در سایت شما درنظر گرفته شوند؛ کدام پست باارزشترین محتوا برای شماست؟ کدام پست نسبت به بقیه کاملتر است؟ شما باید محتوای بنیادی خود را براساس کلمات کلیدیای که میخواهید سایتتان براساس آن رتبهبندی شود، ایجاد کنید. برای محتوای بنیادی بودن یا نبودن یک مقاله میتوانید از افزونه Yoast SEO استفاده کنید. با مشخص کردن یک محتوا به عنوان محتوای بنیادی، افزونه Yoast SEO به شما کمک میکند یک ساختار لینک داخلی قوی بسازید.
چرا محتوای بنیادی برای سئو مهم است؟
محتوای بنیادی نقش مهمی در استراتژیهای مربوط به سئو دارد. اینکه مقالات براساس کلمات و اصطلاحات محبوب و معروفی رتبهبندی شوند مشکل است، بنابراین محتوای بنیادی به شما کمک میکند که شرایط جستجوی رقابتی را پیدا کنید. اگر مقالات مختلفی درمورد یک موضوع مشابه در وبلاگ خود دارید باید به گوگل اعلام کنید کدام یک از این مقالات اهمیت و ارزش بیشتری دارد. اگر شما ساختار لینک داخلی مناسبی بین پستهای خود ایجاد کنید میتوانید به گوگل بفهمانید که کدام مقاله اهمیت بیشتری دارد.
ساختار پیوند برای محتوای بنیادی
از لحاظ تئوری، ساختار سایت شما باید هرمی باشد. در رأس هرم باید صفحه اصلی و زیر آن صفحات دیگر باشد. که این صفحات به نوبهی خود به صفحات دیگری اشاره میکنند. درحالت ایدهآل باید بتوان با یک کلیک از صفحه اصلی به صفحه موردنظر رفت. شما باید همهی محتواهایی که موضوعات مشابه دارند از طریق لینک داخلی به این مقالات متصل کنید. همچنین باید مقالات جدید خود را با تمرکز بر موضوع محتوای بنیادی ایجاد کنید و آنها را به محتوای بنیادی خود لینک دهید. چنین ساختاری که برمبنای لینک داخلی به وجود میآید رتبهبندی محتوای بنیادی شما را در گوگل افزایش میدهد و در بهینهسازی موتورهای جستجو نقش مهمی ایفا میکند.
بهینهسازی محتوای بنیادی با Yoast SEO
Yoast SEO ابزارهایی را به شما ارائه میدهد که با استفاده از آنها میتوانید محتوای بنیادی سایت خود را بهینهسازی کنید.
– شمارنده لینک متنی
با Yoast SEO میتوانید مقالات اساسی خود را در بازبینی پستها فیلتر کنید و از تعداد پستهایی که به آنها لینک داده شده مطلع شوید. این شمارندهی لینک متنی بسیار مفید است زیرا در یک نگاه میتوانید وضعیت محتوای بنیادی سایت خود را ارزیابی کنید.
– تجزیه و تحلیل محتوای بنیادی
اگر به دنبال تولید محتوای باکیفیت برای محتوای بنیادی هستید به یک ابزار تحلیلگر نیاز دارید. اگر محتوای خود را به عنوان یک محتوای بنیادی علامتگذاری کنید تجزیه و تحلیل آن نسبت به محتوای معمولی پیچیدهتر میشود، چون ممکن است این محتوا کامل و عالی باشد و نظر کاربران را به خود جلب کند.
– پیشنهاداتی برای لینک داخلی
در Yoast SEO Premium یک قابلیت لینک داخلی ارائه شده است. متن مورد نظر شما را تجزیه و تحلیل و از کلمات برجسته در آن متن استفاده میکند تا مشخص شود کدام مقالات برای یک موضوع مشابه هستند؛ در واقع این مقالات همان مقالاتی هستند که باید به آنها لینک دهید. مسئلهی لینک داخلی برای محتوای بنیادی فرق میکند زیرا ارزش بالاتری داشته و از اهمیت بیشتری برخوردار است. برای اینکه این مقالات وضعیت بازدید خوبی داشته باشند، پیشنهاداتی را برای محتوای بنیادی در بالای پست ارائه میدهیم تا انجام لینک داخلی به راحتی صورت گیرد.
– نوع محتوای صفحات بنیادی
صفحات بنیادی همیشه باید مربوط به صفحههای محتوایی باشند؛ این صفحات میتواند مربوط به تولید محتوای وبلاگ یا هر محتوای دیگری باشد؛ چیزی که مهم است به روز شدن منظم و مستمر محتوا است. تولید محتوای سایت باید با رویکردی آموزنده باشد و هدفمندترین کلمات کلیدی را پوشش دهد. مقالات بنیادی معمولاً طولانی هستند؛ زیرا هر چیزی که دربارهی یک موضوع خاص اهمیت دارد، باید در این مقاله پوشش داده شود و این نیازمند مهارت اندکی برای نوشتن است؛ خواندن مقالههای طولانی از روی مانیتور یا صفحه نمایش گوشی مشکل است، بنابراین باید قدرت جذب مخاطب را داشته باشید که میتوانید برای این کار از تیترها و عنوانهای جذاب استفاده کنید.
۵ مرحله کاربردی برای محتوای بنیادی در جهت بهبود سئو
شما باید تحقیقات بسیاری درباره کلمات کلیدی انجام دهید تا بتوانید محتوای باکیفیت، آموزنده و زیبا بنویسید، اما ممکن است وقت کافی برای این کار نداشته باشید. بنابراین میتوانید ۵ مرحله کاربردی زیر را برای رسیدن به یک محتوای بنیادی عالی به کار ببرید.
مرحله ۱: در مورد کلمات کلیدی خود فکر کنید
کلمات کلیدی یکی از شاخصهای سئو هستند که باید به آنها توجه کنید؛ باید کلمات کلیدی ضروری برای بهبود سئو را بشناسید و مقالههای خود را برای کلمات کلیدی مهم و رقابتی بهینهسازی کنید.
مرحله ۲: بهترین پست را انتخاب کنید
پستهایی که براساس کلمات کلیدی مهم ایجاد شدهاند بررسی کنید و از بین آنها بهترین را انتخاب کنید.
مرحله ۳: بازنویسی
مقالهی بنیادی خود را مجدداً بازنویسی و آن را از نظر ساختار سئو بررسی کنید، گسترش دهید و مطمئن شوید مقاله کاملاً به روز است. شما باید این مقاله را به طور منظم بازنویسی کرده، گسترش دهید و همیشه آن را بروز نگه دارید.
مرحله ۴: پستهای دیگر را بهینهسازی کنید
پستهای دیگری که با موضوع مقاله بنیادی شباهت دارند بهینهسازی کنید.
مرحله ۵: اتصال مقالات به مقاله اصلی
باید گوگل را در جریان قرار دهید که مقالهی بنیادی جدید، مهمترین مقالهی سایت شما است. همیشه به یاد داشته باشید که از بخشهای دیگر مقالات باید به مقالهی اصلی لینک داخلی ایجاد کنید.
طرح Yoast برای محتوای بنیادی
ساختار سایت برای جستجوگرها اهمیت زیادی دارد. داشتن یک ساختار کامل و جامع برای سایت به این معنی است که هم موتورهای جستجو و هم کاربران میتوانند به راحتی و بدون سرگردانی در سایت، مطالبی را که میخواهند، پیدا کنند. در حال حاضر Yoast SEO ویژگیهای زیادی دارد که میتواند از طریق آنها ساختار و سئوی وب سایت شما را بهبود بخشد.
برای ایجاد محتواهای بنیادی دست به کار شوید! ساختار صفحات و سایت خود را مشخص کرده و برای بهبود آن اقدام کنید. وی سئو با مطالب کاربردی و مقالات به روز همواره کنار شماست.
2 thoughts on “محتوای بنیادی چیست و چگونه ساخته می شود ؟ + تاثیر آن بر سئو”
سلام ممنونم مطلب فوق العاده ای بود موفق باشید
سلام خیلی ممنون از حسن نظرتون