سئو محلی چیست ؟ – ۷ استراتژی سئو محلی برای کسب و کار های کوچک
صرفنظر از این که در چه تجارتی در حال فعالیت هستید، معمولا رقیب یا رقبایی هستند که سابقه بیشتری از شما دارند که ممکن است بودجه و منابع بیشتری برای بهتر دیده شدن در موتور های جستجو داشتهاند. درنتیجه، تلاش و رقابت با آنها در حوزه سئو نسبتا بیفایده است. با این حال، میلیونها مشتری در حال جستجوی بهترین کسب وکار در محل خود هستند. شما میتوانید با تمرکز بر سئو محلی ، شانس خود را برای شناسایی و شناختهشدن توسط این مشتریها افزایش دهید. گوگل نیز، توجه ویژهای به جستجوی محلی دارد و اگر تجارت، سایت و کسب و کار شما محدود به مکان یا جغرافیای مشخصی است، باید به سئو محلی توجه ویژهای داشته باشید. در این مقاله ۷ راهبرد مقرون بهصرفه برای بدست آوردن بهترین رنک و رتبه در حوزه سئو محلی به شما معرفی خواهد شد.
۱- صفحه کسب و کارتان در گوگل پلاس را با Google My Business پیوند دهید
اولین قدم شما در سئو محلی ، پیوندزدن صفحه گوگل پلاس به google my business است. این کار به شما این فرصت را میدهد که اطلاعات کسب و کارتان در google map و google search ثبت شود. از دیگر ویژگیهای google my business میتوان به امکان اضافه کردن عکس(محل کسب و کار)، پرسش و پاسخ و بررسی نرخ سایت اشاره کرد. پس برای راحتتر دیدهشدن، یک پروفایل در google+ و google my business بسازید.
۲- بهینهسازی لوگو در سئو محلی
حتما از نام کسب و کارتان در لوگو استفاده کنید. همچنین نام و محل کسب و کار خود را نیز در تگ alt تصاویر قرار دهید.
۳- تمام اطلاعات لازم را در سایتتان قرار دهید
آدرس و شماره تلفن محل کسب و کارتان را در پانویس سایت وارد کنید. توصیه میشود محل کسب و کارتان را به صورت نقشه گوگل در سایت مشخص کنید.
۴- بهینهسازی سئو
بهینهسازی سئو، خود یک مبحث عظیم و بسیار مهم است که البته تاثیر بسیار بسزایی هم در سئو محلی دارد. در اینجا سعی کردهایم به چند مورد بهطورخلاصه اشاره کنیم:
۱- ساختار صفحه
از عنوان مناسبی که شامل کلیدواژه باشد استفاده کنید. همچنین کلیدواژه را در توضیحات متا(meta description) و متن جایگزین تصاویر(ALT) نیز قرار دهید. علاوهبرآن، استفاده از زیرعنوانهای H1-H6 را در متن رعایت کنید.
۲- محتوا
محتوای باکیفیت تولید کنید. جهت جذاب کردن محتوا و اعتبار بخشیدن به آن، از تعدادی عکس و لینک مناسب استفاده کنید. از لینکها به گونهای استفاده کنید که جستجوگر احساس کند هیچ سوالی در رابطه با موضوعی خاص، بیجواب نمانده است.
۳- قابلیت استفاده
از آنجاییکه استفاده از اینترنت و جستجو در تلفن همراه این روزها بالا رفتهاست، بنابراین سایت خود را برای نمایش در موبایل آماده کنید. همچنین سرعت سایت خود را بالا ببرید و برای اعتبار دادن هرچه بیشتر به سایت، از لینکهای خارجی(External Links) مناسب استفاده کنید.
۵- از مشتریان خود بخواهید نظرشان را درباره محصولات و خدماتتان بنویسند
یکی از بهترین راههای درگیر کردن کاربران با سایت، این است که از آنها بخواهید حتما نظر خود را در مورد کالا و خدماتتان بنویسند. با اینکار آنها همیشه درگیر بحث و تبادلنظر هستند که این خود باعث افزایش تعداد کلمهکلیدی در سایت میشود.
۶- در شبکههای اجتماعی فعال باشید
شبکههای اجتماعی اگرچه بهطور مستقیم در رتبه سئو تاثیر ندارند، اما به شما در سئو کمک میکنند. امروزه شبکههای اجتماعی بسیار مهم و در ارتباط برقرار کردن با بازار هدف، قرار گرفتن هرچه بیشتر در معرض دید مشتری، افزایش آگاهی و اعتماد مشتری، مدیریت ترافیک بیشتر و تبدیل کردن آن به مشتری، موثر هستند. شناساندن آنلاین یک کسب و کار، بدون شبکههای اجتماعی از جمله اینستاگرام(instagram)، فیسبوک(facebook)، توییتر(twitter) و … امکانپذیر نیست. برای پیشرفت در سئو محلی سعی کنید هشتگهایتان حاوی کلمات کلیدی باشند.
۷-ایجاد و بهینهسازی محتوای ویدئویی
فیلم و ویدیو بهطور موثری در محیط رقابتی کسب و کارتان، ارزش ایجاد میکند. بههمینمنظور شما باید یک کانال یوتیوب از کسب و کارتان ایجاد و بهطور مستمر، ویدیو آپلود کنید. در شبکههای اجتماعی نیز سعی کنید از پستهای ویدئویی، بیشتر استفاده کنید. همچنین لازم به ذکر است که ویدئوهای شما باید ازنظر سئو محلی بهینه شوند، بهطوری که شامل کلمات کلیدی در عنوان ویدیو، توضیحات و هشتگ باشد. علاوهبراین، درصورت نیاز سعی کنید از زیرنویس در ویدئویتان استفاده کنید.