جستجوی محلی گوگل : کارهایی که برای رتبه بندی باید انجام داد
با رقابتیشدن کسب و کارهای محلی، برای دستیابی به three-pack جستجوی محلی گوگل ، سئوی محلی شما باید قدرتمند باشد. الگوریتمهای جستجوی گوگل، دائما درحال تغییر است تا نتایج جستجوی مربوطه را به هر کاربر ارائه دهد. اخیرا،گوگل تغییر دیگری برای اینکه نتایج جستجوی محلیتر و نزدیکتری در اختیار کاربران قرار بگیرد،اعلام کرده است.در این بروزرسانی،گوگل روش خود را برای برچسبزدن خدمات هر کشور تغییر داده است.به عنوان مثال، افرادی که در فرانسه زندگی میکنند، خدمات مربوط به فرانسه را دریافت میکنند. هنگامیکه آنها به کشور دیگری سفر میکنند، به طور خودکار خدمات مربوط به همان کشور را دریافت میکنند و وقتیکه دوباره به کشور خود برمیگردند، سرویس به طور خودکار به کشور مربوطه تغییر میکند.این بروزرسانی برای این انجام شد تا کاربران نتایج مربوط به محل خود را دریافت کنند.
تاثیر تغییرات دیگر بر جستجوی محلی گوگل
علاوه بر تغییر اخیر،گوگل تغییرات دیگری در طول سالیان مختلف داشته که بر رتبهبندی جستجوی محلی گوگل تاثیرمیگذارد. بروزرسانی ونیز گوگل(Google Venice update) یکی از اولین تغییراتی بود که بر عملکرد جستجوی محلی تاثیر داشت. این تغییر،باعث شد برای هریک از مکانهایی که سرویس ارائه میدهند یک صفحه اصلی برای بهینهسازی صفحه با کلمات کلیدی مناسب اختصاص یابد.در عکس زیر نمونهای از یک صفحه خاص برای موضوع «نقاشی زندگی جدید» آورده شده که با عبارات مبتنی بر مکان بهینه شده است. آنها کلمات کلیدی مانند «نقاشان» و «نقاشی داخلی» را با نام مکان ترکیب کردهاند(یعنی Pismo Beach).
یکی دیگر از بهروزرسانیهای جستجوی محلی گوگل ،به روزرسانی کبوتر گوگل(Google Pigeon update) میباشد که اولین بار در سال ۲۰۱۴ میلادی عرضه شد و از آن زمان تاکنون بارها بروزرسانی شده است.مهمترین جنبه این بروزرسانی این است که گوگل چگونه به یک بسته محلی تبدیل میشود.
بنظر میرسد گوگل از دایرکتوریهای محلی مانند Yelp، BBB، Home Advisor و Thumbtack در نتایج جستجوی محلی گوگل پشتیبانی میکند.عکس زیر، نتیجه جستجوی محلی عبارت “تمیزکنندههای استخر در ساحل گرور(pool cleaners in Grover Beach)” است :
نتایج بالا،همگی دایرکتوریهای محلی هستند. خیلی مواقع،درنتایج جستجوی محلی،دایرکتوریهای محلی را در بالای صفحه نشان نمیدهند.با این حال،گوگل اهمیت دایرکتوریهای محلی را تعیین میکند و سعی میکند آنها را در نتایج جستجوی محلی برجسته نماید.
آنچه لازم است انجام دهید
به عنوان یک صاحب کسب و کار یا یک بازاریاب که خواستار افزایش رتبهبندی جستجوی محلی گوگل خود است، این نکته بسیار مهم است که با این تغییرات سازگار شوید و خود را با هر بهروزرسانی جدید که ممکن است روی رتبهبندی شما تاثیر بگذارد وفق بدهید.روشهای زیر مواردی از کارهایی است که میتوانید در این زمینه انجام دهید:
۱- موقعیت محلی خود را مشخص کنید
مهمترین قدمی که شما باید بردارید این است که رتبهبندی محلی خود را پیگیری کنید و از تغییرات آنها مطلع شوید.Pro Rank Tracker یک ابزار بسیار مفید برای تعیین موقعیت دقیق شما در جستجوی محلی است. علاوه بر تعیین موقعیت محلی،این ابزار میتواند اطلاعات رتبهبندی شده در لیست نقشهها و نتایج جستجوی تلفن همراه را به شما ارائه دهد.
این نرم افزار،گزارش کاربر پسند و رابطی با پشتیبانی چند زبانه فراهم میکند.بنابراین، شما میتوانید کنترل بیشتری بر نحوه رتبهبندی جستجوی محلی داشته باشید.
۲- رتبهبندی بسته محلی
هدف شما این است که در میان بسته محلی قرار بگیرید، جایی که احتمال بیشتری برای کشفشدن وجود دارد.همچنین میدانید که رسیدن به این هدف سخت است.یکی از راه های کمک به شما استفاده از فاکتورهای رتبهبندی بسته های محلی موز(Moz’s local pack ranking factors) است.کسب و کارتان را با دقت دستهبندی کنید و از کلمه کلیدی خود در عنوان کسب و کارتان استفاده کنید.
۳- فهرستی از دایرکتوریهای آنلاین تهیه کنید
همانطور که قبلا ذکر شد، گوگل راهنماییهایی را در مورد نتایج جستجوی محلی، ارائه کرده است.بنابراین اگر میخواهید رتبهبندی جستجوی محلی خود را بهبود ببخشید، از سایتهایی مانند Yelp، Citysearch، BBB، Merchant Circle و غیره استفاده کنید.شما همچنین میتوانید به دنبال دایرکتوریهایی که به شهر یا ایالت شما مربوط است بگردید.
۴- انتقادات و نظرات بیشتری را بررسی کنید
سیگنالهای نقد، نهتنها شانس شما را در بسته محلی افزایش میدهند بلکه در رتبهبندی جستجوی محلی شما نقش دارند.شما باید نظرات کاربران خود را بررسی کنید.ابزارهایی مانند Trustpilot و Vendasta میتوانند در جمعآوری و نظارت بررسیها به شما کمک کنند.
۵- بهینهسازی تگ عنوان
مرتبط بودن کلمات کلیدی و محتوای سایت برای گوگل اهمیت دارد. نام، آدرس و شماره تلفن خود را دقیق وارد کنید. تگ عنوان یکی از اولین مواردی است که گوگل در رتبهبندی جستجوی محلی بررسی میکند،بنابراین میتوانید از ترکیب محل و کلیدواژه برای بهینهسازی تگ عنوان خود استفاده کنید.
نتیجهگیری
اینها همه تغییراتی است که گوگل برای بهبود نتایج جستجوی محلی خود انجام میدهد و میتواند در سئوی محلی شما موثر باشد. گوگل در تلاش است تا این بروزرسانی ها و تغییرات را که بر جستجوی محلی تاثیر میگذارند،گسترش دهد.